Vefa nedir?

Vefa nedir?

Sözlük anlamına bakacak olursak Türk Dil Kurumu'na göre "vefa" : "Sevgiyi sürdürme, sevgi, dostluk bağlılığı" olarak tanımlanır. Yani öyle çok da oraya buraya çekilen bir anlamı yoktur. Açık ve nettir.

Dün aklımda dönüp durdu bu kelime. Vefa... Benim için bu kelime daha çok anlam kazandı. Hiç tanımadığın, ismini bile bilmediğim kişilerin vefası. İnsanın insana olan vefası. İçinde birazcık da olsa insan sevgisi barındıranların vefası.


19 Mayıs 2011 tarihinde saat 23:17'de gerçekleşen depremi evde fazlasıyla hissettim. İster istemez çok tedirgin oldum. Daha doğmamış bebeğimi ve tüm sevdiklerimi düşündüm. Hemen bütün olumsuz senaryolar geçti o an aklımdan. Allah'a sığınıp can kaybı olmasın diye dua ettim içimden.

Depremin hemen ardından yeni taşındığımız apartmandaki kapı komşumuz zile basıp evde yalnız mıyım, iyi miyim diye sordu. Sanırım hamile olmamın da etkisi var bunda. Düşünmesi büyük incelik. Özellikle de taşlaşmış kentte bunun örnekleri çok az. Bu duyarlılığı beni çok mutlu etti.

 Çok dini olacak belki ama Yaratan'dan ötürü her insanın diğer insanlara vefa borcu olduğunu düşünüyorum. Tabi ki önce can ama bu gibi zor durumlarda diğer insanları düşünmek gerekir. Bunun en güzel örneği olan VEFA kelimesinin en iyi şekilde hakkını veren komşum, ton ton teyzeme buradan da bir kez daha teşekkür ediyorum.

Yorum Gönder